1 Oktober 2013

Posted by jinson on 1.10.13 No comments
Kredit foto Faisol Mustafa.
Pertama kali dituntut melakonkan babak menghairahkan dan diranjang bersama pelakon Johan As'ari dalam filem seram Paku, Aishah Ilyas mengakui berasa segan dan malu.
 Bagaimana pun bakat baru yang mula dikenali menerusi drama bersiri Dejavu di Kinabalu ini tetap menyahut cabaran daripada pengarahnya iaitu P. Ramesh. Namun disebabkan perasaan segan dan bimbang menyelebungi dirinya, Aishah meletakkan syarat sebelum melakonkan babak panas tersebut. Ini disebabkan dia bimbang kalau-kalau lakonannya disalah erti dan sengaja disensasikan.
 "Ni kali pertama saya melakonkan babak intim dan berpegang-pegangan. Jadi saya memang tak tahu macam nak buat ekspresi untuk babak tu. Saya minta bantuan dari pengarah. Selain Johan juga membantu saya. Tak dinafi, saya malu dengan Johan sebenarnya.
 "Semasa melakonkan babak tu, saya letak syarat. Walaupun ia hanya camera trick tapi saya beritahu pengarah dalam bilik tersebut tak boleh ada ramai orang. Hanya beberapa orang penting yang boleh saksikan lakonan kami ketika itu. Lagipun untuk adegan tu saya memakai tiub, jadi saya rasa segan", katanya yang ditemui pada pelancaran trailer Paku bertempat di TGV, One Utama, baru-baru ini.
 Sementara itu, Johan yang turut hadir juga meluahkan rasa bimbang mengenai babak lakonan mereka itu akan disalah erti sekaligus risau kalau-kalau ianya menimbulkan fitnah apabila filem tersebut ditayangkan kelak. "Saya pun bimbang juga. Tapi ingin saya jelaskan yang itu hanyalah lakonan semata. Hanya ekpresi saya saja untuk mejayakan adegan itu.
 Saya sendiri pun minta hanya orang-orang tertentu saja yang berada dalam bilik itu sewaktu penggambaran dijalankan. "Tapi yang pasti kami tak lakukan apa-apa yang melampaui batas. Lakonan kami juga dibantu camera trick. Saya harap ianya tidak menimbulkan fitnah nanti", ujarnya.

Barisan pelakon filem 'Paku'. Kredit foto Faisol Mustafa.
Filem Paku berkisarkan tentang seorang suami yang tidak dapat menerima kematian isteri, lantas menggunakan ilmu hitam untuk menghidupkan kembali isterinya.
 Filem terbitan Nusantara Seni Karya ini dibintangi oleh Aishah Ilyas, Johan As’ari, Azad Jasmin, Diddy Hirdi, Zaidi Omar dan Kamal Adli. Ia akan ditayangkan di pawagam pada 12 Disember depan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog