10 September 2013

Posted by jinson on 10.9.13 No comments
Ahmad Dhani. Pic: Sinar Harian
JAKARTA: Komposer terkenal dari Indonesia, Ahmad Dhani dan bekas isterinya, Maia Estianty masih berdiam diri berhubung kemalangan yang menimpa anak ketiga mereka, Ahmad Abdul Qadir Jaelani atau lebih dikenali sebagai Dul.
 Dul terlibat dalam kemalangan jalan raya di KM 8 Tol Jagorawi, Jakarta yang meragut enam nyawa manakala sembilan yang lain cedera. Dul yang masih di bawah umur dan tidak mempunyai lesen memandu itu mengalami patah tulang dan lebam-lebam di tubuhnya.
 Pemerhati Anak, Seto Mulyadi, memberitahu Dhani prihatin dan merasa bersalah atas apa yang berlaku malah dia mahu menggantikan hukuman Dul jika Dul dikenakan hukuman. “Dhani menegaskan kenapa harus Dul yang dihukum, bukan dia sebagai orang tua.
 Menurutnya kesalahan tetap ada pada orang tua," kata Seto dipetik Vivanews. Melalui laman mikro Twitter miliknya, Dhani sempat mengucapkan takziah kepada keluarga mangsa.
 “Turut berduka atas korban kecelakaan hari ini. Semoga keluarga yang ditinggalkan mendapat kekuatan dan ketabahan,” tulisnya pada jam 3.16 petang. Semalam, kereta Mitsubishi Lancer yang dipandu Dul dikatakan hilang kawalan sehingga melanggar pembahagi jalan.
 Dul berdepan Fasal 310, Kelalaian Berlalu Lintas yang mengakibatkan orang lain cedera parah dan meninggal dunia. Namun, sehingga kini Dul masih belum ditetapkan sebagai suspek kerana masih di bawah umur.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog