30 Julai 2013

Posted by jinson on 30.7.13 No comments
Helmiah (gambar kecil) ditemui mati di atas katil ketika tidur di rumahnya di Kampung Molek, petang kelmarin / Pic: Sinar Harian
Helmiah (gambar kecil) ditemui mati di atas katil ketika tidur di rumahnya di Kampung Molek, petang kelmarin

 DUNGUN : “Setelah dia tidak bangun, saya cuba kejutkan dengan memanggil namanya beberapa kali, namun panggilan saya tidak disahut, tangannya pula longlai, rupa-rupanya dia sudah tiada.” Demikian cerita Naraziah Ariffin, 50, yang masih trauma setelah anak perempuannya, Helmiah Annuar, 30, ditemui mati di atas katil ketika tidur di rumahnya, dekat sini, petang kelmarin.
 Menurut Naraziah, anak perempuannya itu dilaporkan sering kurang sihat kerana mengalami masalah sakit jantung berlubang dan baru keluar wad, Rabu lalu.
 Menurut Naraziah, dia cuba mengejutkan anak sulung daripada enam beradik apabila dia tidak bangun sejak tidur jam 12 tengah hari sehinggalah jam 3 petang. “Saya rasa pelik sebab dia tidak bangun-bangun dan tidak bergerak langsung
. "Jadi saya cuba mengejutkannya, namun dia tidak memberi sebarang tindak balas, keadaan tubuhnya kaku lalu saya syak ada sesuatu berlaku padanya,” katanya. Naraziah kemudiannya memanggil pegawai perubatan, namun anak sulungnya itu disahkan meninggal dunia.
 Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Dahlan Mohd Noor mengesahkan kejadian berkenaan dan kes disiasat mengikut laporan mati mengejut. Jenazah arwah yang ketika hayatnya pernah membantu ibunya berniaga putu di Pasar Minggu Alor Tembesu kemudiannya dikebumikan di Tanah Perkuburan Syed Yahaya Ahmad, Jalan Nibong.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog