26 Ogos 2013

Posted by jinson on 26.8.13 No comments
Isteri Selalu Tegur Tabiat Gigit Kuku ShajiryKUALA LUMPUR, 26 OGOS 2013: Penyanyi dan pelakon, Shajiry atau nama sebenarnya Mohamad Shajiri Damery, 39, yang baru saja melangsungkan perkahwinan pada 1 Jun 2013 bersama wanita pilihannya, Yusnita Yusuf ternyata gembira dengan sambutan Aidilfitri pada tahun ini. "Sejujurnya, raya tahun ini memang banyak berbeza. Dulu, saya hanya menyambutnya bersama ahli keluarga. Kali ini saya sudah ada dua buah keluarga. Dulu saya memang ada buat open house juga. "Namun, kemeriahannya lebih terasa apatah lagi dengan adanya anak-anak yatim dari rumah kebajikan Gombak datang ke majlis ini.Pada raya pertama tahun ini saya telah beraya di rumah sanak-saudara keluarga sebelah isteri saya. Selepas itu, petang raya saya pulang ke kampung saya di Perak," ujarnya panjang lebar. Bercerita mengenai detik pertemuan bersama isterinya itu, Shajiry mengakui bahawa Yusnita adalah kenalan lamanya. "Saya kenal isteri saya sudah lama. Saya kenal dia pun melalui kawan saya. Lepas berkenalan, kami menjadi rakan perniagaan. Lama-lama tu kami jadi rasa serasi. Kemudian, saya berfikir kenapa tidak saya berkahwin dengan dia. "Saya terima dia pun jadi isteri sebabnya dia prihatin tentang saya. Dia selalu menasihati saya bukan saja dari tingkah laku dan pakaian saya. Adakalanya kita tidak tahu kelemahan kita. Namun, selepas adanya dia di sisi saya, saya rasa sangat berbeza. "Terus-terang, saya ni ada tabiat suka gigit kuku. Bila dia ada bersama saya, dia selalu tegur saya. Isteri saya sekarang ini bekerja sendiri dengan membuat perniagaan katering. Sebelum ini, dia ada butik kecantikan," jelasnya. Bercerita mengenai kariernya pula, Shajiry kini lebih kerap menjadi pelakon berbanding penyanyi. Malah, dia juga sibuk menguruskan perniagaan secara online bersama isterinya. "Saya dan isteri buat business online jual perfume, baju kurung dan rokok elektronik. Insya-Allah, kami akan lebarkan sayap lagi dalam bidang perniagaan dengan menjadi wedding planner pula. Kami akan terlibat dengan satu festival perkahwinan yang akan diadakan di Shah Alam pada September ini. "Sejujurnya, dia memang tidak kisah saya terus jadi artis. Malah, business yang saya buat ini pun lebih kepada untuk isteri menguruskannya. Tentang anak, kami tidak merancang. Namun, kami berharap dapat dikurniakan cahaya mata secepat mungkin. "Kami sudah pun pergi bulan madu ke Bali. Kami pergi beberapa hari selepas majlis kahwin kami. Masa tu kami agak penat. Jadi, kami merancang untuk berbulan madu sekali kami. Tempat masih belum tahu lagi. Tapi dalam fikiran kami akan pergi berbulan madu di tempat yang sejuk," jelasnya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog