29 Julai 2013

Posted by jinson on 29.7.13 No comments
Kredit foto Faisol Mustafa.
Sebut saja nama Nadiya Nisaa, pasti ramai akan teringat pada Ain Hawani. Watak yang dihidupkannya menerusi drama bersiri yang pernah mencetuskan, Adam & Hawa yang ditayangkan di saluran Astro Mustika.
 Bakal kembali menjadi isteri Adam lakonan Aaron Aziz lantas Nadiya meluahkan kerisauannya untuk memikul kembali tanggungjawab tersebut dan kali ini di layar perak pula menerusi Adam & Hawa The Movie (sekuel kepada drama bersiri).
 Bukan kerana bimbang penerimaan penonton sepertimana sewaktu awal-awal dulu, dia teruk dikritik. Sebaliknya aktres yang pernah dinobat sebagai Pelakon Pembantu Wanita Terbaik (ASK11) dan Pelakon Harapan Wanita Terbaik (FFM24) ini risau kerana 'roh' Ain Hawani telah lama dibuang jauh-jauh.
 "Saya dah lama buang karakter tu. Jadi saya gementar dan risau nak lakonkan semula watak Ain. Saya kena tonton semula drama Adam & Hawa. Saya difahamkan jalan cerita untuk filem adalah kesinambungan daripada drama bersirinya. Ia Ada juga watak baru diwujudkan.
 "Saya juga risau akan jangkaan penonton sebab bagi pengikut siri, mereka ah tahu Ain seorang yang macam mana. Jadi mereka mesi meletakkan harapan yang tinggi. Itu yang saya risau. Mungkin juga karakter Ain sedikit berbeza sebab mungkin dia dah lebih matang. Saya harap saya boleh dapat semula Ain", katanya yang bakal sibuk di set penggambaran filem tersebut mulai 1 September depan. Sibuk Urus Majlis Kahwin

.
Dalam pada itu Nadiya yang kini sedang menjalani penggambaran telemovie Kamikaze berkata persiapan menyambut raya tahun ni dibuat dalam kadar sederhana kerana dia lebih sibuk menguruskan majlis kahwin kakak sulungnya.
 "Raya tahun ini biasa saja. Tak buat persiapan sangat. Sebab saya sibuk uruskan majlis kahwin kakak saya. Majlis akan diadakan pada 31 Ogos depan. Kami lima beradik dan saya anak kedua. Jadi kakak memang mengharapkan saya membantunya selain adik-adik yang lain.
 "Baju raya saya dan suami pun, tahun ni dua helai saja. Warna biru dan ungu. Itu pun adalah baju yang akan saya pakai untuk majlis kahwin kakak saya nanti. Saya cuti raya pun tak lama. InsyaAllah tahun ni kami beraya di Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan.
 Pekembangan lain, Nadiya bakal muncul menerusi telemovie khas Aidilfitri, Baju Raya Kain Perca pada Raya keenam, jam 4 petang di TV3. Selain itu, sebuah filem khas yang akan ditayangkan di Astro First berjudul Anugerah Dendam Yang Terindah yang menyaksikan gandingannya bersama Aaron Aziz.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog