19 Julai 2013

Posted by jinson on 19.7.13 No comments
Isteri Pertama Ashraf Muslim Luahkan Kekecewaan Di FBKUALA LUMPUR, 19 JULAI 2013: Isteri pertama kepada aktor Ashraf Muslim, Noor Dayana Lokman, 26, telah meluahkan kekecewaannya di laman sosial Facebook (FB) semalam menerusi sebuah nukilan yang penuh puitis.
 Nukilan penuh hampa dan kecewa itu terpampang pada laman FB Dayana yang menggambarkan perasaannya selepas mengetahui dia telah dimadukan suaminya Ashraf Muslim yang juga pengamal perubatan Islam.
 Ashraf Muslim telah membuat pengakuan menggemparkan Rabu lalu apabila mengaku di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur yang dia sudah berkahwin dengan seorang bekas kru produksi sebuah stesen televisyen, Wan Sakinah Ahmad Saburi, 29, di Thailand pada 7 Julai lalu.
 Tindakan Ashraf itu telah menyebabkan Dayana seisi keluarganya berasa kecewa dan terkilan kerana kerana Ashraf telah bertindak merahsiakan perkahwinannya dengan memberitahu pemergiannya ke Bangkok adalah atas urusan bisnes.
 Berikut merupakan nukilan Dayana yang ditulis di laman Facebook miliknya semalam:-
 Tak usah bicara tentang payung emas
 Kerana Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau Fatimah
 Tak usah bicara tentang zuriat Kerana Aku bukan Allah...mudah menyebut kun fa ya kun...
 Tak usah bicara tentang setia
 Kerana Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
 Tak usah bicara tentang tanggungjawab
 Kerana Aku tahu kau lebih arif tentang itu
 Tak usah bicara tentang kesempurnaan
 Kerana Aku terima kekurangan kau kerana Allah
 Tak usah bicara tentang dia
 Kerana Aku diasingkan darimu kerana dia
 Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
 Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand
 Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah
 Kerana satu dunia tahu Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan

 Dikatakan nukilan ini merupakan ciptaan individu lain di Facebook namun oleh kerana gambaran perasaan itu bertepatan dengan kejadian yang menimpa Dayana, ianya dilihat seolah luahan hati Dayana sendiri. Malah puisi ini telah menjadi trending di laman Facebook. Usaha menghubungi Dayana oleh pihak media berhubung nukilan itu menemui jalan buntu kerana tidak kira sama ada Dayana atau bapanya enggan menjawab panggilan media.
Categories:

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog