21 September 2013

Posted by jinson on 21.9.13 No comments
Rambut adalah mahkota wanita yang merupakan bahagian tubuh yang sangat terpengaruh terhadap penampilan , khusus nya buat para wanita. Rambut adalah mahkota yang harus dirawat dan dijaga supaya kelihatan anggun dan juga menawan .
 Terlepas dari itu tidak sedikit artis popular pernah merasakan kepala plontos ( botak ) , siapakah wanita- wanita cantik yang pernah botak tersebut ?

 1 . Halle Berry




Halle Berry Artis sekaligus model berkulit hitam kelahiran 14 Ogos 1966 ini sempat menjadi salah satu pelakon dengan bayaran tertinggi di Hollywood kerana kemampuan lakonannya yang luar biasa. Dia mendapat penghargaan Oscar untuk kategori Pelakon Terbaik dalam peranannya dalam filem Monster Ball pada 2001. Berry merupakan satu -satunya pelakon Afro- Amerika yang pernah memenangi kategori itu . Dalam filem Nappily Ever After Berry berani menggundoli kepalanya. Selain piala Oscar , dia juga pernah meraih anugerah Golden Globe dan Emmy Awards .

 2. Britney Spears


Britney Spears Britney Jean Spears adalah penyanyi kelahiran Amerika Syarikat pada 2 Disember 1981. Spears telah mengeluarkan sejumlah album berjaya di pasaran. Album Blackout memenangi anugerah Album Muzik Pop Terbaik pada ajang MTV Europe Music Awards 2008. Album itu juga menjadi album kelima terbaik versi The Times . Spears mengalami banyak masalah dalam hidupnya sehingga dia pernah memutuskan memotong rambutnya setelah keluar dari pusat pemulihan pada 2007. Rumah tangganya retak kerana dia sering bertengkar dengan suaminya hingga akhirnya mereka bercerai. Setelah dirundung banyak masalah dia kini menjalani kehidupan normal.

 3. Ellen Page


Pelakon asal Kanada bernama lengkap Ellen Philpotts Page ini lahir pada 21 Februari 1987. Dia mampu mendapat piala Oscar sebagai pelakon terbaik di Academy Award dan Golden Globe melalui filemnya, Juno ( 2007). Ia menggundoli kepalanya kerana tuntutan peranan dalam filem pada tahun 2005 yang berjudul Mouth to Mouth .

 4. Natalie Portman


Natalie Portman Pelakon kelahiran Jerusalem, Israel , 9 Jun 1981 ini terkenal dengan lakonannya yang hebat pada beberapa filem seperti Black Swan , Love and Other Impossible Pursuits , The Blueberry Nights , The Simpsons , Anywhere But Here, Beautiful Girls , Heat, New York I Love you dan V for Vendetta . Pada filem V for Vendetta (2005) Pelakon Israel- Amerika ini tampil botak hampir separuh filem .

 5. demi Moore


Pelakon 53 tahun ini terkenal dengan filmnya Ghost (1990). Saat berlakon di filem itu dia menjadi pelakon dengan bayaran tertinggi. Bekas isteri pelakon Bruce Willis dan Ashton Kutcher ini berlakon dalam sejumlah filem berjaya seperti A Few Good Men , Indecent Proposal, Disclosure dan CharlieĆ¢ € ™ s Angels: Full Throttle . Dia berani menggund0li rambutnya untuk berlakon dalam filem berjaya GI Jane pada 1997. Saat itu dia juga menjadi pelakon dengan bayaran termahal . .

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog