23 Ogos 2013

Posted by jinson on 23.8.13 No comments
Suki: Galaxy Music Tak Bayar Hutang, Isytihar Muflis Biarpun kes saman yang melibatkan Suki Low dengan syarikat pengurusan Galaxy Music telah memihak kepadanya, namun ianya masih lagi belum menemukan keadilan buat penyanyi tersebut.
 Kini, Juara One In A Million itu yang sebelum ini pernah mengarahkan mahkamah untuk mengeluarkan waran tangkap kepada Galaxy Music telah menemui jalan buntu apabila syarikat itu khabarnya telah diisyhtiharkan sebagai muflis.
 Suki bagaimanapun tetap akan mencari keadilan serta menggesa syarikat yang kini bertukar nama kepada Galaxy Group itu untuk melunaskan tuntutan tersebut, malah dia tidak akan membiarkan syarikat yang terkenal dengan penganjuran konsert antarabangsa itu untuk terlepas dengan begitu sahaja.
 Dalam pada masih lagi belum mendapat tuntutan sebanyak RM367,000 ribu itu, Suki mendakwa mereka pula yang meminta bayaran sebanyak RM200,00o ribu daripadanya untuk membatalkan kontrak selama 4 tahun itu kerana masih berbaki 2 tahun.
 "Saya sudah beberapa kali naik turun mahkamah namun pihak Galaxy Music masih belum memberikan respon mengenai perkara ini serta tidak membuat sebarang pembayaran yang dituntut.
 Saya meminta mereka kembalikan saja wang saya yang diambil mereka setelah saya tidak dapat apa-apa yang dijanjikan oleh mereka. Tetapi saya pula diminta untuk membayar jika mahu membatalkan kontrak 4 tahun itu.
 "Yang terbaru selepas dua kali tidak muncul di mahkamah setelah diperintahkan berbuat demikian, mereka telah diisytiharkan muflis dengan semua entiti mereka telah berpindah kepada nama baru iaitu Galaxy Group. "Saya tahu mereka mencari jalan mudah untuk lari dengan status syarikat mereka yang muflis.
 Tetapi di bawah syarikat baru mereka membawa masuk artis-artis antarabangsa mengadakan konsert disini seperti yang terbaru Metallica. "Saya tidak akan berdiam diri dan akan mencari jalan untuk mendapatkan semula kesemua hak saya walaupun terpaksa menanggung kos guaman dan sebagainya,"ujarnya dalam nada kesal mengenangkan wang kemenangannya ketika menjadi juara One In A Million itu lebur begitu saja. Penyanyi ini telah ditemui pada sidang media 1Love Playing For Change Day Malaysia dimana Suki terlibat dalam acara amal tersebut yang menjadikan muzik medium menyampaikan mesej keamanan dan ia turut diadakan di seluruh dunia pada 21 September depan.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog