1 Julai 2013

Posted by jinson on 1.7.13 No comments
Lagu Bad Girl Berlambak, Gadis Korea Dituduh Jahat

Cantik, comel dan seksi. Itulah gambaran yang diterima oleh gadis dan wanita di Korea Selatan. Malah, kata-kata ini terbukti selepas ramai artis K-Pop yang sememangnya cantik dan comel.
 Pun begitu, persepsi ini hampir hilang apabila untuk tahun 2013, terdapat lebih tiga buah lagu yang menggunakan judul Bad Girl ditujukan kepada kalangan gadis dan wanita Korea Selatan. Antara penyanyi yang menggunakan tajuk ini ialah Ladies Code, Lee Hyo Ri dan Bum Key.
 Murai Batu mendapat tahu, kesemua lagu ini tersenarai dalam carta dan popular di Korea Selatan. Atas dasar itu, ia sedikit memberi kesan kepada rakyat Korea terutama sekali gadis dan wanita yang digambarkan jahat dan nakal dalam setiap bait lagu tersebut.
 Bagaimanapun, menurut sumber, kebanyakan lagu yang dicipta di Korea Selatan ini tidak ada kena mengena dengan penyanyi atau idol yang menyanyikannya. Jadi, ia terpulanglah kepada individu untuk menilai.
 Apapun, penyanyi dari Thailand yang mencipta nama di Korea iaitu Natthew juga menggunakan tajuk yang lebih kurang sama maksudnya iaitu She Bad. Yang penting, kumpulan LEDApple pula menggunakan tajuk lagu Bad Boys dan lagunya turut popular.
Categories: , ,

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog