3 September 2013

Posted by jinson on 3.9.13 No comments
Kredit foto Faisol Mustafa.
Saat dia diberi kepercayaan menghidupkan watak isteri kepada seniman Agung Allahyarham Tan Sri P. Ramlee, seniwati Saloma, perasaan Elly Mazlein umpama bermimpi di siang hari. Bangga, terkejut, risau dan dalam masa sama rasa gementar menyelubungi diri penyanyi dan aktres yang memilik mata yang cantik ini. Menyifatkan peluang itu sebagai satu cabaran, Elly turut mengakui tugas yang digalasnya itu satu tanggungjawab yang besar. Namun Elly awal-awal lagi meletakkan syarat sebelum dia muncul sebagai biduanita Saloma. "Semua orang dah tahu siapa Saloma. Jadi ini satu cabara besar buat saya untuk melakonkan watak beliau. Saya pun memang nak sangat jadi sebahagian daripada keluarga produksi Teater Musical P. Ramlee. Saya lalui ujibakat dan tak sangka dalam beberapa hari tu pihak produksi memaklumkan yang saya dapat pengang watak tu. Saya terus belajar cara beliau berjalan, bercakap dan gayanya. Allhamdulillah saya banyak dibantu oleh pengarah untuk menghayati watak ni. "Tapi saya juga letakkan syarat, tak mahu pakai baju yang dedah-dedah. Kita semua tahu kan, yang Saloma memang terkenal dengan penampilannya yang seksi. Tapi saya minta pihak produksi membuat pengubahasuaian sikit pada baju-baju yang akan saya pakai nanti. Pihak produksi menghormati permintaan saya nanti", katanya semakin sebati jiwa Saloma dalam dirinya, sejak beberapa minggu latihan.

.P. Ramlee The Musical kali ini akan dipentaskan secara percuma di Pusat Konvensyen Borneo, Kuching Sarawak sempena sambutan Hari Kemerdekaan yang ke-50 tahun Sarawak. Sebanyak dua pementasan akan diadakan iaitu pada 9 dan 10 September dan akan diakhiri dengan dua malam persembahan konsert istimewa Idris Hardi. Bagi yang berminat untuk menyaksikan P. Ramlee The Musical boleh dapatkan tiket di pintu masuk Pusat Konvensyen Borneo atau hubungi talian 082-415 894 atau 082-235 418.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog