29 September 2013

Posted by jinson on 29.9.13 No comments
Syed Ibrahim (kanan) bersama Nor Ahmad Shah (kanan, dua) melihat keadaan rumah yang dilanda ribut petang kelmarin / Pic; Sinar Harian
Syed Ibrahim (kanan) bersama Nor Ahmad Shah (kanan, dua) melihat keadaan rumah yang dilanda ribut petang kelmarin

 JENGKA : Ketua Pemuda Umno Cawangan Felda Jengka 22 kerugian sekitar RM15,000 apabila hampir sebahagian daripada atap rumahnya diterbangkan angin dalam kejadian ribut petang kelmarin. Nor Ahmad Shah Abdul Jalil, 34, berkata, ketika kejadian dia sedang menghadirkan diri ke majlis bersama Ahli Parlimen Kuala Krau, Datuk Ismail Mohamed Said.
 “Sekitar pukul 4 petang, saya menerima panggilan telefon daripada isteri saya mengatakan atap rumah kami diterbangkan angin ribut. Ketika kejadian, isterinya, Norliza Rasiman, 36, sedang berehat bersama tiga orang anaknya. Menurut Norliza, kejadian berlaku sekelip mata, justeru dia tidak sempat menyelamatkan barangan elektrik dan perabot yang turut musnah dalam kejadian terbabit.
 Timbalan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Kebajikan Rancangan (JKKR), Md Rajab Saaban berkata, lima buah rumah di tanah rancangan terbabit turut terjejas dalam kejadian ribut tersebut. “Dua buah rumah yang terjejas teruk dalam kejadian ini manakala tiga lagi hanya mengalami kerosakan kecil seperti beberapa keping atap rumah tercabut,” katanya.
 Adun Kerdau, Syed Ibrahim Syed Ahmad hadir menziarahi mangsa sekali gus menyampaikan sumbangan kepada kesemua mangsa yang terlibat dalam kejadian ribut itu. Dalam pada itu, Sinar Harian menerima aduan daripada orang awam mengatakan terdapat sebuah kereta dihempap pokok dalam kejadian ribut yang sama bertempat di Jalan Fajar 2, Rantau Perintis, Bandar Tun Abdul Razak Jengka.
 Kereta terbabit dalam perjalanan dari Taman Jengka Impian di mana secara tiba-tiba sebuah pokok tumbang dan menghempap keretanya. Pemandu yang tidak dikenali bagaimanapun dikatakan mengalami kecederaan dan dibawa ke hospital oleh penduduk sekitar.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog