26 Julai 2013

Posted by jinson on 26.7.13 No comments
Kredit foto Faisol Mustafa.
Selama tujuh tahun menjalin hubungan cinta, melalui saat-saat manis dan susah bersama dengan pemuzik bernama Izzat Amir, mana mungkin kenangan-kenangan berharga itu dapat dilupakan begitu saja. Meskipun kini pemuda itu telah kembali ke Rahmatullah akibat kemalangan pada Disember tahun lalu. Kerana bagi penyanyi Asmidar, memori-memori bersama teman lelakinya itu masih sentiasa segar diingatannya. Lantas juara Vokal Bukan Sekadar Rupa ini mengakui buat masa sekarang hatinya belum terbuka buat mana-mana lelaki. "Saya tak ada teman lelaki lagi sekarang. Belum sedia nak bercinta semula. Sebab terasa macam baru sangat arwah pergi. Saya masih belum dapat melupakan dia. Sepanjang tujuh tahun, macam-macam yang saya lalui dan kongsi bersama dia", tutur Asmidar dalam nada cuba menahan sebak, ketika ditemui pada rakaman program Melodi Raya bertempat di PWTC, malam kelmarin. Tambah pelantun lagu Biar Mimpi Sampai ke Bintang ini, ketiadaan arwah Izzat lebih terasa kerana tahun ini merupakan tahun pertama dia berpuasa dan akan beraya tanpa insan ang dicintainya itu. "Saya masih ingat lagi sewaktu Ramadan tahun lepas, dia SMS saya, ajak berbuka sama. Kata dia, "tak tahulah bila lagi kita dapat berbuka sama". Kami sempat juga berbuka bersama. Sewaktu raya, saya hanya sempat jumpa arwah di Kuala Lumpur. Selepas tu dia balik ke Johor. Dia mengalami kemalangan dan meninggal dunia. "Masa berita permergiannya tu pun saya hanya berkongsi dengan peminat di Facebook", katanya.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Arkib Blog